Forgalomadmin

Amennyiben szeretnék az EDC logós kártyáikkal történő vásárlásokat elektronikusan adminisztrálni, úgy kérjük, olvassák el az ezt megvalósítani tudó - díjmentes - szolgáltatásunk leírását:

Egy kiskereskedő cég vezetői annál kevesebbet tudnak egyes boltjaikban tartózkodni, minél több üzlettel rendelkeznek.

Ennek ellenére jogosan merül fel az igény, hogy távollétében is hibátlanul és minél gyorsabban legyen megvalósítható az EDC logós kártyákkal történő vásárlások elektronikus dokumentálása.

A vásárlások egyszerű adminisztrációjára azért (is) van lehetőség, mert az EDC logós kártyák mindegyike egységes rendszerű - egyedi azonosításra is alkalmas - vonalkóddal van ellátva.

Az üzleteken így "csak" arra van szükség, hogy a vásárlás alkalmával az EDC tag kártyájának a vonalkódja beolvasásra kerüljön. Ennek a következő két formája lehetséges:

1. PC alapú pénztárgépek esetén

A programozási leírásunk alapján bármelyik cég - néhány órányi programozással - meg tudja oldani a kártyák vonalkódjainak beolvasását, illetve a vásárlással összefüggő adatok automatikus megküldését. (Az IT infók a Kártyaelfogadói Együttműködési Szerződésünk mellékletét képezik.)

2.1. A pénztárak mellett elhelyezett PC-k (notebookok, tabletek) esetén

Ebben az esetben "csak" arra van szükség, hogy az eszköz internet kapcsolattal rendelkezzen, valamint legyen hozzá csatlakoztatva egy - például USB-s - vonalkódolvasó. (Utóbbira nincs feltétlenül szükség, a vonalkód 18 számjegye billentyűzettel is bevihető, de ez jelentősen lassítja a folyamatot.)

A vásárlásnál a pénztáros ugyanúgy beolvassa/beírja a vonalkódot, de - mivel a rendszer nincs a pénztárgéppel összekötve - kézzel kell megadni a vásárlás összegét. A szoftver - miután kiszűrte a hibás vagy érvénytelen kódokat - automatikusan megjeleníti a kártyán lévő logó típusát, a kedvezmény mértékét, valamint a vásárló fizetendő összeget. (Amennyiben kedvezményes ár a blokkon is megjelenítik, úgy választható ennek megadása is, ez esetben a szoftver az alapárat számolja "vissza".)

2.2. A pénztárak mellett elhelyezett mobiltelefonok esetén

Amennyiben az 2.1-es pontot a kereskedő nem tudja megvalósítani, úgy a forgalom adminisztrációjához elegendő egy olyan mobiltelefon is, amelyben van internetkapcsolattal rendelkező SIM kártya vagy csatlakozik az üzlet belső wifi hálózatához.

Ebben az esetben is ugyanaz a - www.edc.hu/adat oldalon elérhető - szoftver végzi az összes szükséges adminisztrációt, a különbség csak annyi, hogy nem szükséges a telefonhoz külső vonalkódolvasót kötni (de lehetséges), a beolvasást meg tudja oldani az eszköz kamerája egy feltelepített ingyenes vonalkódolvasó applikáció segítségével, illetve az adatok itt is manuálisan is bevihetőek. (Az automata vonalkód-beolvasás jelen pillanatban csak az androidos telefonok alap böngészőjével használható, rövidesen elérhetővé tesszük a teljesen önállóan működő applikációnkat több operációs rendszerre is.)

3. Webshopok esetén

A programozási leírásunk alapján bármelyik webshop-üzemeltető - néhány órányi programozással - meg tudja olda(t)ni a kártyák vonalkódjainak beolvasását, illetve a vásárlással összefüggő adatok automatikus megküldését. (Amennyiben az Elfogadó Partnerünk nem saját szoftvert használ, úgy Webshop szolgáltatóját kell kérnie a szükséges fejlesztés elvégzésére.)

Minden egyes tranzakcióról automata e-mailt kap a kereskedő, ha ehhez az admin oldalán - a megfelelő paraméterek beállítása közben - megadott egy olyan e-mail címet, amelyekre ezen üzenetek érkezhetnek. Az összes adat egy táblázatban is tárolásra kerül, amit a kereskedő bármilyen rendszerességgel bármilyen idő-intervallumra lekérhet.
Mind az opciós automata levelekben, mind a letölthető táblázat(ok)ban már szerepelnek azon EDC kibocsátók adatai, amely cégek/szervezet kártyáival az adott tranzakciók realizálódtak. Ezen, illetve a vásárlások összes többi adata segítségével kártyaelfogadók nagy értékű marketing információkhoz juthatnak, amelyek jelentősek segíthetik későbbi értékesítő munkájukat.